Dzięki tej inwestycji wszystkie wywołania numeru alarmowego 991 z obszaru działania PGE Dystrybucja S.A. kierowane są do konsultantów Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego z siedzibą w Lubartowie, woj. lubelskie.

Klienci dzwoniący na nr 991 znajdujący się na terenie działania PGED w pierwszej kolejności obsługiwani będą przez system IVR (Interactive Voice Response) - system automatycznego informowania o występujących  przerwach w dostawie energii elektrycznej. System ten informuje również o planowym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych pracami planowymi) i przewidywanym czasie przywrócenia zasilania (w przypadku przerw spowodowanych awariami). 

W razie potrzeby pilnego zgłoszenia zagrożenia życia bądź zdrowia klienci maja również możliwość wybrania bezpośredniego połączenia z konsultantem. Takie zgłoszenia będą miały najwyższy priorytet, dzięki czemu czas oczekiwania na połączenie z konsultantem będzie ograniczony do minimum.

W przypadku masowych awarii sieci elektroenergetycznej obsada TCZ będzie wsparta przez wyznaczonych dodatkowych konsultantów, co dodatkowo zwiększy możliwości przyjmowania zgłoszeń od klientów z terenów objętych występowaniem awarii.

 - W ubiegłym roku przez Polskę przeszło wiele orkanów i wichur, czego skutkiem była zwiększona liczna awarii sieci energetycznej. W oczywisty sposób generowało to  zwiększoną liczbę zgłoszeń od naszych klientów. Obecnie, dzięki Telefonicznemu Centrum Zgłoszeniowemu, przekazanie informacji o braku zasilania lub zaniku napięcia będzie bez wątpienia dużo szybsze i  łatwiejsze – powiedział Wojciech Lutek, Prezes Zarządu PGE Dystrybucja

Dotychczas połączenia Klientów na nr alarmowy 991 były obsługiwane lokalnie przez służby ruchu (dyspozytorów) zlokalizowane w 41 centrach dyspozytorskich na całym terenie działania PGE Dystrybucja. Dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu klienci będą obsługiwani wg nowych standardów a przepływ informacji pomiędzy klientami, a dyspozytorami będzie znacznie sprawniejszy.