OSTRZEŻENIE - nowa kampania phishingowa nakierowana na Klientów PGE

Informujemy o kolejnej kampanii phishingowej prowadzonej przez przestępców podszywających się pod spółkę z Grupy Kapitałowej PGE. Nieuczciwi naciągacze kolejny raz wykorzystują motyw zwrotu nadpłaty, by uzyskać dostęp do kont bankowych lub uzyskać przelew środków.

W tej kampanii cyberprzestępcy kontaktują się z naszymi Klientami poprzez SMS lub mail, i informują o nadpłacie, zachęcając do jej odzyskania. Nie są to wiadomości wysyłane przez jakąkolwiek spółkę z grupy PGE.

Prosimy o zwrócenie uwagi na poniższe lub podobne treści:

 

 

Zanim zareagujesz, sprawdź otrzymaną wiadomość

Naciągacze korzystają z okazji, jakie powstają w związku z działalnością podmiotów gospodarczych. Próby wyłudzeń opierają o bieżące trendy, ogłaszane zmiany czy kampanie. Dlatego przed podjęciem decyzji o podaniu poufnych danych bądź czujny i zwracaj uwagę na:

- nietypowe adresy stron internetowych, szczególnie te, na które jesteś przekierowywany - pełny adres, do którego prowadzi odnośnik, zawsze różni się od adresu podmiotu, którego stronę naśladuje

- adresy mailowe, z których otrzymujesz korespondencję - sprawdź przede wszystkim rozszerzenie wskazujące na serwer 

- styl języka otrzymanej korespondencji, błędy gramatyczne, niewłaściwą składnię zdań, literówki,

- niezrozumiałe komunikaty na stronie lub złożony system przekierowań. 

 

Oszustwo? Zgłoś to!

W przypadku podejrzenia oszustwa prosimy o kontakt z PGE – CERT cert@gkpge.pl.Telefon do dyżurnego CERT: 885-552-646.Prywatnie zgłoszenia można dokonać pod adresem: incydent.cert.pl. 

 

Chcesz wiedzieć więcej? 

Poznaj zasady cyberbezpieczeństwa - WIĘCEJ

dystrybucja_site pgedystrybucja_site