Obiekt usługowo-handlowy powyżej 1 kV
Budujesz obiekt wielolokalowy, blok z garażami podziemnymi, osiedle budynków wielolokalowych i chcesz uzyskać podłączenie do sieci elektroenergetycznej. Tutaj znajdziesz niezbędne informacje o procesie przyłączenia wybranego przez Ciebie obiektu i wymagane załączniki, jakie musisz podać do PGE Dystrybucja.
Przyłączenie krok po kroku
Krok 1 - Złóż wniosek W-2 o określenie warunków przyłączenia do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja
Opcja 1: Zrób to osobiście w Punktach Obsługi Klienta Dystrybucyjnego
Punkty Obsługi Klienta Dystrybucyjnego
Opcja 2: Pobierz druk wniosku (poniżej) i wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami wyślij listownie bądź kurierem na adres właściwego Oddziału lub Rejonu Energetycznego PGE Dystrybucja.
We wniosku podasz następujące dane:
- Dane Wnioskodawcy, w tym:
- dane podmiotu występującego o przyłączenie
- adres podmiotu
- telefon, opcjonalnie mail
- numery NIP i REGON – dla podmiotów prawnych bądź osób prowadzących działalność gospodarczą.
- Dane przyłączanego obiektu:
- nazwa i rodzaj przyłączanego obiektu
- adres obiektu
- numer działki.
- Zapotrzebowanie przyłączanego obiektu na moc oraz przewidywany roczny pobór energii. W oszacowaniu może pomóc elektryk. Jeśli przyłączany do sieci obiekt jest nowo projektowanym, informacja ta znajduje się w jego dokumentacji.
- Przewidywany termin poboru energii elektrycznej – podasz datę, od kiedy chcesz korzystać z prądu.
Do wniosku dołączysz:
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której znajduje się lub będzie znajdował się obiekt przyłączany, tj.: kopia aktu notarialnego, wypis z księgi wieczystej itp.
[WAŻNE] W przypadku umowy dzierżawy bądź umowy najmu - pisemną zgodę właściciela nieruchomości na przyłączenie danego obiektu do sieci elektroenergetycznej. Jeśli nieruchomość ma więcej niż jednego właściciela - pisemne zgody wszystkich jej współwłaścicieli. - Plan zabudowy lub szkic sytuacyjny z zaznaczonym położeniem obiektu przyłączanego względem istniejącej sieci energetycznej oraz usytuowaniem sąsiednich obiektów.
- Jeżeli jesteś reprezentowany przez pełnomocnika - pełnomocnictwo do występowania w Twoim imieniu.
- Jeśli masz firmę lub jesteś osobą prowadzącą działalność gospodarczą - adekwatnie do rodzaju prowadzonego przedsiębiorstwa: wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W sytuacji, gdy Twój wniosek będzie niekompletny, zwrócimy się do Ciebie o uzupełnienie dokumentów. Masz na to 30 dni od daty otrzymania wezwania. Wniosek, który nie zostanie uzupełniony przez Ciebie w wyznaczonym terminie pozostawimy bez rozpatrzenia. W takim przypadku będziesz musiał złożyć nowy wniosek.
- W ciągu 60 dni przygotujemy i wyślemy Ci warunki przyłączenia do sieci średniego napięcia wraz z projektem umowy o przyłączenie do sieci dystrybucyjnej.
- W ciągu 120 dni przygotujemy i wyślemy Ci warunki przyłączenia do sieci wysokiego napięcia wraz z projektem umowy o przyłączenie do sieci dystrybucyjnej.
Warunki przyłączenia są ważne przez 2 lata od dnia ich otrzymania.
Podstawą do rozpoczęcia prac projektowych i budowlano-montażowych jest podpisanie umowy o przyłączenie.
Krok 2 – Realizacja umowy
- Podpiszesz w dwóch egzemplarzach projekt umowy przyłączeniowej, a następnie odeślesz na adres Rejonu Energetycznego lub Centrali Oddziału.
- Podpiszemy umowę i prześlemy jeden egzemplarz na adres, który wskazałeś we wniosku.
- Zaprojektujemy i wykonamy przyłącze energetyczne do Twojego obiektu.
W sytuacji, kiedy możemy przyłączyć Twój obiekt do istniejącego przyłącza, bez konieczności rozbudowy sieci, po podpisaniu umowy o przyłączenie wystawimy fakturę z tytułu opłaty za przyłączenie.
Wykonanie przyłącza do sieci średniego napięcia zwykle trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Czas realizacji jest uwarunkowany od zakresu prac, jakie musimy wykonać, m.in. uzyskania pozwoleń na umieszczenie urządzeń energetycznych od właścicieli nieruchomości i odpowiednich instytucji, ewentualnej konieczności rozbudowy, przebudowy sieci lub innych czynności mających na celu dostosowanie sieci dystrybucyjnej do wnioskowanych parametrów Twojego przyłącza.
Krok 3 – Odbiór przyłącza
Po wybudowaniu i odbiorze przyłącza otrzymasz od nas dokument "Informacja o możliwości świadczenia usługi dystrybucji energii elektrycznej" oraz fakturę za przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, którą uregulujesz zgodnie ze wskazanym terminem płatności. Wówczas będziemy gotowi do rozpoczęcia dostaw energii elektrycznej do przyłączanego obiektu.
Krok 4 – Zawarcie umowy
Po wykonaniu instalacji elektrycznej w Twoim obiekcie, prześlesz na adres Rejonu Energetycznego lub Centrali Oddziału dokument Oświadczenie o gotowości do przyłączenia, którego wzór dostępny jest poniżej:
Oświadczenie musi podpisać osoba posiadające stosowne uprawnienia. Jest ono potwierdzeniem tego, że instalacja elektryczna w Twoim obiekcie została wykonana zgodnie ze sztuką i spełnia wszystkie obowiązujące normy.
Po otrzymaniu Oświadczenia oraz opłaceniu przez Ciebie faktury za zrealizowane przyłączenie wystawimy dokument Potwierdzenie możliwości świadczenia usługi dystrybucji i określenie parametrów technicznych dostaw, który prześlemy zwrotnie na adres wskazany we wniosku. Potwierdzenie umożliwi Ci zawarcie umowy sprzedaży energii elektrycznej z wybranym sprzedawcą. Po zawarciu takiej umowy niezwłocznie zainstalujemy licznik energii elektrycznej.
Usługa montażu układu pomiarowo-rozliczeniowego (licznika) jest bezpłatna.
W przypadku wyboru odrębnie Umowy o świadczenie usługi dystrybucyjnej energii elektrycznej oraz Umowy sprzedaży energii elektrycznej, montaż licznika następuje po zawarciu obydwu Umów.
Zakup i usługa montażu układu pomiarowo-rozliczeniowego (licznika) leży po Twojej stronie