PGE Dystrybucja rozwija współpracę z samorządami

Łódzki Oddział PGE Dystrybucja rozwija współpracę z samorządami oraz instytucjami działającymi na obsługiwanym przez spółkę terenie. W ostatnim czasie spółka zorganizowała szkolenie dla pracowników księgowości z jednostek budżetowych podległych Urzędowi Miasta Łódź. Spotkanie, w którym wzięło udział ponad 450 uczestników, miało na celu przekazanie zgromadzonym najlepszej wiedzy i doświadczeń, które przełożą się na podniesienie efektywności energetycznej i optymalizacji kosztowej.

Miasto Łódź od lat czyni wysiłki, by podnosić racjonalizację kosztów zużycia energii oraz budować efektywność energetyczną wśród podległych jednostek. Myślę, że najlepszym sposobem na kreowanie dobrej praktyki w tym zakresie jest korzystanie z doświadczeń ekspertów, stąd nasza obecność tutaj. Dzisiejsze szkolenie jest dla nas wszystkich unikalną możliwością poznania niuansów tego, co kryje się na dokumentami, które rozliczamy z PGE Dystrybucja, poznania możliwości wpływania na kształt naszych wzajemnych relacji. Mamy nadzieję, że wiedza, którą dzisiaj pozyskamy przełoży się na wymierne efekty w naszej pracy – powiedział Wiceprezydent Miasta Łódź, p. Adam Wieczorek.

 

formum-lodz-11.jpg

PGE Dystrybucja jest zawsze otwarta na współpracę z samorządem oraz ze wszystkimi interesariuszami. Naszym celem, jako dostawcy energii elektrycznej, jest także wspieranie inicjatyw pozwalających racjonalizować zużycie energii, kształtować je w optymalny sposób, zarówno dla Odbiorcy, jak i dla Operatora Systemu Dystrybucyjnego. To szkolenie jest dobrym przykładem takiego działania. Dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem, by Miasto Łódź mogło wykorzystać w pełni potencjał, jaki posiada  – powiedział Tomasz Małecki, Wiceprezes Zarządu PGE Dystrybucja ds. Strategii.

 

formum-lodz-3.jpg

W trakcie szkolenia zostały ważne punkty styczne w pracy urzędników miejskich oraz energetyków, czyli taryfa dla usług dystrybucji energii elektrycznej oraz procedura przyłączania do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja. Omawiane kwestie dotyczyły spotkań mieli m.in. w jaki sposób kształtowana jest taryfa, jakie są jej części składowe i z czego wynikają, w jaki sposób finalnie znajdują one swoje odbicie na otrzymywanym rachunku, a także, jak Odbiorca może kształtować profil zużycia energii i wpływać na wysokość naliczeń. Szczególne zainteresowanie wzbudziła kwestia dobrych praktyk przy wyborze optymalnej taryfy dla danego Odbiorcy – uczestnicy zwracali uwagę, jak wielkie może mieć to znaczenie dla minimalizowania opłat za energię elektryczną. W części dotyczącej problematyki przyłączania najwięcej zainteresowania wzbudziła kwestia określania optymalnej wnioskowanej mocy przyłączeniowej oraz szczegóły kolejnych etapów realizowania umowy przyłączeniowej.

 

formum-lodz-6.jpg

Spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że odbędzie się jego druga tura, 20-21 stycznia br., dla kolejnej grupy pracowników.

 

PGE Dystrybucja w ramach rozwijania dobrej współpracy z samorządem i instytucjami organizuje cykliczne tematyczne spotkania, szkolenia i ćwiczenia. Jedną z form takiego działania jest organizacja Forów Energetycznych, które odbędą się także w bieżącym roku. Biorą w nich udział przedstawiciele wszystkich jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania każdego z siedmiu oddziałów PGE Dystrybucja. Konferencja, poświęcona omówieniu wspólnych działań lokalnych władz samorządowych i energetyków, cieszy się dużym zainteresowaniem. Poruszana tematyka, taka jak rozwój sieci elektroenergetycznych, czy prace eksploatacyjne mające na celu zachowanie ciągłości dostaw energii elektrycznej, pozwala na identyfikowanie trudnych tematów we wzajemnej współpracy i wypracowywania możliwości ich rozwiązywania.

 

dystrybucja_site pgedystrybucja_site