Łódzki Oddział PGE Dystrybucja rozwija współpracę z samorządami oraz instytucjami działającymi na obsługiwanym przez spółkę terenie. W ostatnim czasie spółka zorganizowała szkolenie dla pracowników księgowości z jednostek budżetowych podległych Urzędowi Miasta Łódź. Spotkanie, w którym wzięło udział ponad 450 uczestników, miało na celu przekazanie zgromadzonym najlepszej wiedzy i doświadczeń, które przełożą się na podniesienie efektywności energetycznej i optymalizacji kosztowej.
Miasto Łódź od lat czyni wysiłki, by podnosić racjonalizację kosztów zużycia energii oraz budować efektywność energetyczną wśród podległych jednostek. Myślę, że najlepszym sposobem na kreowanie dobrej praktyki w tym zakresie jest korzystanie z doświadczeń ekspertów, stąd nasza obecność tutaj. Dzisiejsze szkolenie jest dla nas wszystkich unikalną możliwością poznania niuansów tego, co kryje się na dokumentami, które rozliczamy z PGE Dystrybucja, poznania możliwości wpływania na kształt naszych wzajemnych relacji. Mamy nadzieję, że wiedza, którą dzisiaj pozyskamy przełoży się na wymierne efekty w naszej pracy – powiedział Wiceprezydent Miasta Łódź, p. Adam Wieczorek.
PGE Dystrybucja jest zawsze otwarta na współpracę z samorządem oraz ze wszystkimi interesariuszami. Naszym celem, jako dostawcy energii elektrycznej, jest także wspieranie inicjatyw pozwalających racjonalizować zużycie energii, kształtować je w optymalny sposób, zarówno dla Odbiorcy, jak i dla Operatora Systemu Dystrybucyjnego. To szkolenie jest dobrym przykładem takiego działania. Dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem, by Miasto Łódź mogło wykorzystać w pełni potencjał, jaki posiada – powiedział Tomasz Małecki, Wiceprezes Zarządu PGE Dystrybucja ds. Strategii.
W trakcie szkolenia zostały ważne punkty styczne w pracy urzędników miejskich oraz energetyków, czyli taryfa dla usług dystrybucji energii elektrycznej oraz procedura przyłączania do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja. Omawiane kwestie dotyczyły spotkań mieli m.in. w jaki sposób kształtowana jest taryfa, jakie są jej części składowe i z czego wynikają, w jaki sposób finalnie znajdują one swoje odbicie na otrzymywanym rachunku, a także, jak Odbiorca może kształtować profil zużycia energii i wpływać na wysokość naliczeń. Szczególne zainteresowanie wzbudziła kwestia dobrych praktyk przy wyborze optymalnej taryfy dla danego Odbiorcy – uczestnicy zwracali uwagę, jak wielkie może mieć to znaczenie dla minimalizowania opłat za energię elektryczną. W części dotyczącej problematyki przyłączania najwięcej zainteresowania wzbudziła kwestia określania optymalnej wnioskowanej mocy przyłączeniowej oraz szczegóły kolejnych etapów realizowania umowy przyłączeniowej.
Spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że odbędzie się jego druga tura, 20-21 stycznia br., dla kolejnej grupy pracowników.
PGE Dystrybucja w ramach rozwijania dobrej współpracy z samorządem i instytucjami organizuje cykliczne tematyczne spotkania, szkolenia i ćwiczenia. Jedną z form takiego działania jest organizacja Forów Energetycznych, które odbędą się także w bieżącym roku. Biorą w nich udział przedstawiciele wszystkich jednostek samorządu terytorialnego z terenu działania każdego z siedmiu oddziałów PGE Dystrybucja. Konferencja, poświęcona omówieniu wspólnych działań lokalnych władz samorządowych i energetyków, cieszy się dużym zainteresowaniem. Poruszana tematyka, taka jak rozwój sieci elektroenergetycznych, czy prace eksploatacyjne mające na celu zachowanie ciągłości dostaw energii elektrycznej, pozwala na identyfikowanie trudnych tematów we wzajemnej współpracy i wypracowywania możliwości ich rozwiązywania.